جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

لوله پلیکا فاضلابی

مرجع تخصصی لوله استیل

۲,۷۱۷ بازديد
۰ ۰

لوله پلیکا یک جایگزین مدرن و شناخته شده برای لوله های فلزی است. این یک راه حل کم هزینه با قدرت، تطبیق پذیری، دوام و فرآیند نصب آسان برای حمایت از محبوبیت آن شناخته شده است. لوله پلیکا از پلی وینیل کلراید ساخته شده است، یک ماده گرمانرم پرکاربرد که می تواند به اشکال مختلف قالب گیری شود.

لوله پلیکا و کاربردهای آن چیست؟

لوله پلیکا یک ماده همه کاره است که کاربردهای زیادی را ارائه می دهد، از جمله: قاب پنجره، لوله زهکشی، لوله سرویس آب، تجهیزات پزشکی، کیسه های ذخیره خون، عایق کابل و سیم، کفپوش ارتجاعی، غشای سقف، ثابت، فضای داخلی خودرو و پوشش صندلی، مد و کفش، بسته بندی…

چرا از پلیکا برای لوله ها استفاده می شود؟

لوله های آب لوله پلیکا با ایجاد لوله های عملاً بدون نشتی که مستعد خوردگی نیستند و در برابر استرس های محیطی مقاومت می کنند، به صرفه جویی در انرژی و آب کمک می کند. نرخ شکست پی وی سی به اندازه یک درصد از نرخ شکستگی سیستم های فلزی ریخته گری پایین است.

انواع لوله پلیکا چیست؟

دسته بندی لوله های پی وی سی

PVC-U. PVC-U مخفف پلیکا unplasticised است، به این معنی که هیچ نرم کننده (US: plasticizer) به ترکیب پلیکا اضافه نشده است.

سی پی وی سی. C-PVC مخفف پلیکا کلردار است.

PVC-O.

PVC-HI.

طول لوله پلیکا چقدر است؟

x 10 فوت.پلیکا جدول 40 لوله ساده.

آیا لوله پلیکا گران است؟

پلیکا ارزانتر از CPVC است و هر دو ماده ارزانتر از لوله های مس، آهن یا فولاد ضد زنگ هستند. اندازه لوله پلیکا بر اساس استاندارد اندازه لوله (NPS) اندازه گیری می شود (NPS به قطر داخلی لوله اشاره می کند).

آیا لوله پلیکا ایمن هستند؟

لوله پلیکا و PVC هر دو به گونه ای طراحی شده اند که در برابر صدمات ناشی از تقریباً تمام مواد شیمیایی و گازهای خورنده مقاومت کنند. برخی از افراد با لوله‌کشی جدید گزارش می‌کنند که آب دارای «طعم پلاستیکی کمی» است، اما این مزه مضر نیست و معمولاً به سرعت از بین می‌رود. استفاده از مواد پلیکا برای آب آشامیدنی / آشامیدنی خطری برای سلامتی ندارد!


تفاوت لوله پلیکا و لوله پی وی سی چیست؟

یکی از بزرگترین تفاوت های لوله پلیکا لوله کشی (اینجا) و لوله برق پلیکا این است که لوله های پلیکا تحت فشار تست می شوند و لوله پلیکا تست نمی شوند. از آنجایی که سیستم های لوله کشی لوله کشی باید بتوانند فشار آب را تحمل کنند تا اثربخش باشند و به درستی کار کنند، باید از لوله هایی استفاده شود که تست شده و دارای درجه بندی فشار هستند.

مجرای پی وی سی کجا مجاز است؟

مکان های مرطوب - لوله پلیکا در مکان های مرطوب مانند کارخانه های لبنی، خشکشویی، کنسروسازی، کارواش و سایر مناطقی که اغلب شسته می شوند یا در مکان های بیرونی مجاز است.

آیا می توانید از پلیکا لوله کشی برای لوله برق استفاده کنید؟

پی وی سی الکتریکی برای قرار گرفتن در معرض فشار بالا مانند خطوط آب در نظر گرفته نشده است و برای استفاده با هوای پرفشار رتبه بندی نشده است. برعکس، پلیکا لوله کشی نباید برای کاربردهای مجرای الکتریکی استفاده شود، زیرا اشعه ماوراء بنفش را به خوبی کنترل نمی کند و استحکام کمتری دارد.


http://pvcpipefittinfs.rozblog.com/post/1

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.